søndag den 29. december 2013

Uha,
Det er ved at være et stykke tid siden at jeg har skrevet. Har vist ikke rigtig lige følt for det. Men nu skulle det være. Året går på hæld og nu ville jeg bruge den sidste aften inden det går løs i morgen på at se tilbage på året der er gået.

Og hvilket år det har været. Kampen om at blive gravid, beslutningen om at sadle om uddannelsesmæssigt og døden der har været et tilbagevendende tema i år.

Ja der er sket meget i år. Det startede som det sluttede med forsøget på at blive gravid. Jeg prøvede hele fem gange uden at det lykkedes. Men det var nu nok skæbnen der var medspiller her. Det var ikke meningen at jeg skulle blive gravid i denne omgang. Måske til mit held.

Med det mener jeg at jeg jo i foråret sadlede om uddannelsesmæssigt. Skiftede fra læreruddannelsen til HgS. Hvilket var en dejligt befriende følelse. Fik fine karakterer og blev efterfølgende "udvalgt" til at søge elevstillingen på Niels Brock. Som jeg jo fik! Hvilken lettelse. Det har været så dejligt at starte et sted hvor jeg bliver udfordret personligt og arbejdsmæssigt. Jeg er glad for at jeg er en quick learner. Og så er jeg jo blevet beriget med de dejligste kvinder og en enkelt fyr som medelever. Det har om noget været det helt rigtige for mig. Og derfor var det jo rigtig fint at jeg ikke blev gravid. Jeg fortryder på ingen måde at jeg forsøgte, men er også taknemmelig over de muligheder jeg har fået i stedet! Jeg føler mig gladere end jeg har gjort længe.

Og så har døden taget de sidste to bedsteforældre jeg havde tilbage og min søsters hund.
Min farmor, som jeg ikke havde det bedste forhold til, døde i foråret af KOL. Hun var stædig til det sidste og jeg forstod hende ikke. Men fred være med det. Må hun hvile i fred!
Min mormor døde i juni, efter nogle dage i respirator af en lungebetændelse der ikke var til at slå ned. Jeg havde ikke nogen kontakt til min mormor de sidste år af hendes liv. Hendes valg. Hun valgte at skubbe mig væk. Men hun var dog min elskede mormor. Jeg har mange dejlige minder fra jeg var barn. Og det er den mormor jeg elsker at huske. Og den mormor jeg mindedes da jeg sad ved hendes side da hun døde. Det var et smukt og stille farvel. Må elskede mormor hvile i fred, og hilse elskede morfar deroppe.
Her i efteråret måtte vi så sige farvel til min søsters elskede hund Baby. Nok var hun særlig og skør, men hun var elsket af os alle. Hvil i fred, smukke hund, og pas på dem alle deroppe.

Alt i alt har det været et år fuld af omvæltninger, gode som dårlige. Jeg ser frem mod et nyt år der forhåbentlig bringer mindre død(INGEN helst) og masser af kærlighed med sig. Ser frem til nye udfordringer, nye oplevelser og en masse skønne tider med den dejligste af dem alle nemlig min smukke, smukke, opfindsomme, vidunderlige og overlækre tulle-pige!
Og som den håbløse romantikker jeg er håber jeg at kærligheden kommer ridene på en hvid hest, eller måske bare køre i en hvid bil... ok den behøver ikke at være hvid, eller være en bil eller en hest, eller han kan også bare komme gående, eller måske med bus. Ej kunne godt ønske at han dukker op! Og tager mig med storm, bare han ikke hedder det til efternavn! Måske.

Rigtig godt nytår!

XOXO
Nymphadora

Ingen kommentarer:

Send en kommentar