torsdag den 25. august 2011

4. August 2011 - Glæde, store spørgsmål og hvordan man dog svarer på dem?!?

I morgen er så aftenen til min 4.date med ham her fyren.. Lad os kalde ham T.

Hold da magle hvor jeg glæder mig.. Han har godt nok oppet sig hvad angår sms'er.. Hvilket jeg sætter STOR pris på.. Men jeg er stadig nervøs, nervøs for at jeg ligger alt for meget i de sms'er.. Uf.. En ting af  gangen..!

Jeg læste et blogindlæg idag ang. ens barn der lige pludselig er blevet så stort at de kan mere end man først havde antaget. C., min datter, spurgte mig forleden "mor hvordan kommer der nye mennesker, hvis alle mennesker dør?". "Jamen så kommer der jo ikke flere mennesker." "Jamen mor, jeg mener jo bare, hvordan kom der så mennesker dengang for mange år siden?". Wau tænkte jeg.. Nu skal jeg så ud i at fortælle min fem år gamle datter om hvordan der kom mennesker på denne jord. Hvordan gør jeg lige det? Og hvad skal jeg fortælle. Skal jeg kun fortælle om den ene teori eller skal jeg fortælle om både Gud og skabelsesberetningen og om Darwins udviklingsteori?

Jeg valgte det sidste jeg valgte både at give hende teorien om Gud og skabelsen og Darwins teori om aber i udvikling. Hun lyttede meget intenst. Og da jeg var færdig sagde hun, "så vi kommer altså fra aber"... Hmm tænkte jeg, gad vide om jeg havde lagt min egen tro over på hende??.. Hvilket jeg ikke synes da jeg havde sagt at der var nogen der troede på det ene og nogen der troede på det andet. Jeg endte også med at sige:  "Ja det er der nogen der tror på".

Sikke stor hun er blevet og vildt så meget hun gerne vil vide og lære noget om. Jeg håber hun fortsætter.. Fortsætter til hun bliver gammel.. Ja endnu længere..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar